IT Change Manager Specialist Contrat : CDI

Il y a 19 hours ago | Assurance / Courtage | Rabat | 6 Vues

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Entreprise

Référencée au sein de nombreux grands comptes en tant que fournisseur de prestation IT, Excel Management Conseil est une société de services en informatique existante depuis plus de 10 ans.

Riche d’une expérience significative en France et en Europe, notre groupe E.X.M.C se positionne en tant qu’acteur majeur sur le marché des sociétés de services en ingénierie informatique.

Nous intervenons à la fois sur des périmètres Métiers, Techniques et Opérationnels. Notre groupe affiche un effectif de plus de 300 collaborateurs disponibles et mobiles.

Nous sommes structuré autour de Quatre Pôles :

  • Le Consulting et Assistance à Maîtrise d'Ouvrage (MOA, AMOA) dédié Banques, Finance, Assurances.
  • L’ingénierie applicative (La maîtrise d'œuvre de projets informatiques (MOE), Ingénierie de développement, TMA, TRA, …)
  • La production et les infrastructures (Ingénierie, Assistance Technique infogérance, architecture systèmes et réseaux, sécurité, cyber sécurité , Digital…)
  • L’Informatique Décisionnelle et BIG DATA (Architecture(Avant-vente/POC/ Pilotage Projet) , Développement, Expertise (Hadoop,NoSQL, …))
Adresse

REGUS, Hay riad 10100 Rabat

Poste
  • Ensure that changes are handled in accordance with the current agreed process and associated procedures.
  • Administer change records in SILVA, the Company ServiceNow instance.
  • Participate in, and host relevant change management meetings including CABs.
  • Assist with escalated changes and ensure their workflow is managed in accordance with the process.
  • Provide day to day expertise for changes managed to the process stakeholders.
  • Collaboration with process stakeholders.
  • Responsibility for ensuring change approvals are in place in accordance with timings specified in the process.
  • Production of change management reporting.
  • Managing post implementation reviews for changes that have caused major business impact or upon request.
  • Reporting issues or process deviations to the Change Management Team Manager.
  • Reporting process improvements to Change Management Team Manager.
  • Execution of change process related tasks, including process improvements assigned by the Change Management Team Manager.
  • Supervision and coordination of changes (e.g. OpCo releases, high impact/high risk changes) outside business hours upon request/on demand
Profile recherché
  • Minimum 3 years’ expertise of change management in a coordinator / change manager role and knowledge of IT Operations.
  • Have worked in a global organization with matrix management and complex organizational units.
  • Operational Expertise of, and expertise with ServiceNow.
  • ITIL certified, or willing to obtain certification as part of your development plan.
  • Working hours – To cover EU hours of business
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informatique electronique