Logistics Operations Support (H/F) Contrat : CDI

Il y a 11 months ago | Conseil / Etudes | Casablanca | 93 Vues

Connectez-vous pour accéder plus rapidement aux meilleurs offres. Cliquez ici si vous n'avez pas encore un compte.
Entreprise

C’est en 1902 que le Dr Willis H. Carrier invente et fabrique le tout premier climatiseur moderne au monde. Depuis cette date, Carrier Corporation est le numéro un mondial de la climatisation, avec plus de 4 millions d’unités vendues par an, assemblées dans plus de 40 usines de production, installées et entretenues sur cinq continents.

Créée en 2014, MCS est le fruit d’une joint-venture signée entre VENTEC Maroc et Carrier, numéro 1 mondial dans le domaine du froid. MCS assure le support technique, commercial et administratif à distance pour le compte de Carrier France, Carrier Espagne, Otis France, Chubb France, CIAT, Carrier Transicold, Carrier Réfrigération et d’autres sociétés du groupe. MCS permet d’assurer avec efficience et efficacité le traitement des demandes particulières et des consultations, la saisie des commandes, la gestion des réclamations ainsi que la planification des interventions et le support technique à distance.

Vous souhaitez révéler votre potentiel dans un environnement challengeant et collaboratif ?
Vous souhaitez évoluer dans une structure soucieuse de l’épanouissement et de la satisfaction de ses moyens humains ?

A vous de saisir l’opportunité et de concrétiser vos idées au cœur de nos projets ambitieux, en nous envoyant votre candidature.

Adresse

Immeuble LA COMANAV, 7 Boulevard la résistance

Poste

As a Logistics operation support you will have the opportunity to be part of an international environment, in continuous evolution and a part of a fun, open-minded, fun-loving team that embraces diversity. You will also have the opportunity to develop your skills through the richness of our training programs.

Main Responsibilities:

• Initially to create and set up a backlog report from existing report with a view to meet future demands and requirements for future business needs;
• Once the report is set up and run effectively, the team will need to review and manage continously;
• Analyze and manage the backlog, working through it daily with Planning teams to provide accurate delivery dates, and distribute across the sales support functions;
• Work pro-actively alongside our internal Customer Service Teams and provide them with support as and when needed, the detail of this support will be defined together with the Customer Services teams.

Profile recherché
You will be a great fit on our team if :
  • Master’s degree in Logistics, Supply Chain related or relevant discipline ;
  • Working experience and knowledge on either import/export processes or warehousing would be an added advantage ;
  • Strong knowledge of Microsoft Office espicially Excel : Look-ups, Pivote tables, graphs, VBA...etc.
  • Understanding sales and order processing;
  • Strong attention to details;
  • Able to work under own initiative ;
  • Good team player with good communication skills.

What we can offer:

  • Work-life balance ;
  • Satrt-up spirit in a fast growing international environment ;
  • Continuous learning environment ;
  • Attractive package;
  • Team-building and more activities...etc.

Do not hesitate to apply! we are waiting for you !

Recherches emploi associées
achats supply chain