ML/AI Engineer Contrat : CDI

Il y a 7 months ago | Informatique | Rabat | 71 Vues

Connectez-vous pour accéder plus rapidement aux meilleurs offres. Cliquez ici si vous n'avez pas encore un compte.
Entreprise

DXC Technology est née en avril 2017 d'une fusion entre CSC (Computer Sciences Corporation), Géant du Conseil et HP Enterprise Services, Leader en Services IT.

Le Groupe DXC enregistre 25 milliards $ de revenus, bénéficie de 60 ans d’expérience et emploie 170.000 collaborateurs dans plus de 70 pays qui servent plus de 6000 clients.

DXC Technology au Maroc, implantée depuis 2007, est une joint-venture entre DXC Technology, leader mondial des services d'intégration & d'infogérance et le Groupe CDG ( Caisse de Dépôt et de Gestion).

Avec 1200 collaborateurs répartis sur 2 sites de production (Technopolis & Casa NearShore), DXC Technology au Maroc a pour vocation d'accompagner les très grands comptes et donneurs d'ordre publics et privés dans leur transformation digitale et d'adresser ainsi l'ensemble des enjeux IT que sont l’Hébergement, l'Infogérance, la Modernisation Applicative, Business Intelligence & Analytics, Workplace & Mobilty Services, Business Process Services, la Cyber Sécurité et le Conseil.

Adresse

Technopolis-Rabatshore , batiment B9 11100 Sala Al Jadida

Poste

Essential skills for the role:

  • 1. Good exposure to Data science fundamentals besides developing and deploying models for language processing tasks. Improve the performance of existing models.
    2. Familiarity with language models like GPT and BERT, and the ability to fine-tune or adapt them for specific use cases.
    3. Familiarity with cloud services, ideally AWS ecosystem, and serverless architectures, to effectively deploy and manage AI solutions.
    4. Ability in creating APIs to integrate machine learning models into existing applications or services.
    5. Proficiency in programming languages like Python, JavaScript.
    6. Experience around NLP libraries and frameworks for text processing, sentiment analysis, named entity recognition, Intent classification, and other language-related tasks, such as scikit-learn, NumPy, NLTK, SpaCy.
    7. Work closely with LLM frameworks such as LangChain, OpenAI’s APIs, Vector databases, and apply Prompt design techniques.
    8. Hands-on experience with some of the most popular ML frameworks (e.g., TensorFlow, PyTorch, Transformers, etc.).
    9. Awareness of the AI controllability, including privacy, bias, fairness, transparency, and the ability to implement AI systems responsibly and in compliance with legal and ethical guidelines.
    10. Willingness to stay updated with the latest developments in AI/ML and continuously learn new techniques and best practices.
    11. Experience working in insurance Domain.
    12. Experience working in Agile/Scrum methodologies and frameworks (JIRA), RESTful APIs, and DevOps principles.

Collaboration:

  • 1. Effective collaboration alongside developers and cross-functional teams. Ability to clearly communicate technical concepts to both technical and non-technical team members.
    2. Advocate for software engineering good practices (e.g., version control, documentation, test-driven development).
    3. Strong problem-solving skills to approach complex AI challenges and devise innovative solutions.
    4. Strong verbal and written communication skills in English.
    5. Ability to work independently and as part of a team.
Profile recherché

Profil d’entrée :

  • Niveau de formation : De formation supérieure Bac +4/5 (type Ecole d'ingénieur, universitaire).

Compétences Techniques:

  • Niveau d’expérience professionnelle: 2 ans d'expérience sur ServiceNow.
  • Bonne expérience sur les ACL Client Scripts, Business rules, UI actions, UI policies, Data Policies, Script Includes, UI Macros, UI Pages, Glide, Web Services, CMS.
  • Connaissance avancée de Javascript, Jelly script, AngularJS, Bootstrap CSS et HTML.
  • Data source, transform map, scheduled job
  • Notifications, template, mail script
  • Workflows
  • Service portal
  • CMDB

Compétences Comportementales:

  • Sens du service client et respect des engagements (délais, qualité des livrables …).
  • Travail en équipe.
  • Sens d'analyse, de synthèse, d'écoute et de rédaction.
  • Esprit d’initiative.
  • Forte réactivité et autonomie.
  • Force de proposition de solutions techniques.

Langues:

  • Français, Anglais.
Recherches emploi associées
informatique electronique