MOROCCO PERSONNEL ADMINISTRATION SPECIALIST & HR BUSINESS PARTNER Contrat : CDI

Il y a 1 year ago | Autres Industries | Tanger | 96 Vues

Connectez-vous pour accéder plus rapidement aux meilleurs offres. Cliquez ici si vous n'avez pas encore un compte.
Entreprise

Présent depuis 1997 au Maroc, Manpower Group est un acteur international incontournable de l’emploi et de l’insertion sociale dans le monde. Au sein du Royaume Chérifien, nous couvrons l’ensemble du territoire, de Tanger à Laayoune.

Nos équipes sont formées pour appuyer les entreprises dans la promotion de l’excellence en matière de gestion du capital humain : Intérim, CDD/CDI, Solutions & Ingénierie RH, Développement du capital humain…

Pour nos salariés intérimaires, nous proposons une expérience unique, notamment avec la déclaration de 100% des heures travaillées, la mise en place d’une mutuelle pour tous et un accompagnement personnalisé pour les démarches administratives (bancarisation, CNSS…).

Pour nos candidats, nous offrons, conformément aux standards mondiaux de Manpower Group, un processus de sélection, d’évaluation et d’accompagnement à la réussite dans leur nouvelle mission.

Adresse

Tour Végétale JASMIN | 1, rue des Plateformes - Lot N°123

Poste

Supervise all personnel administration activities in close cooperation with the payroll
services’ supplier in order to grant an optimal service level to the local Company
employees;
? Work closely with managers to support them in managing all HR-related activities;
? Develop and implement the required HR processes and resolve issues in line with the
corporate strategy;
? Be the main point of reference locally for all HR processes.
MAIN RESPONSIBILITIES

Manage activities related to attendance tracking, badges, work shifts and absences
justifications, leaves and work-related injuries;
? Ensure the control of timesheets and the reporting of: overtime, night hours, illnesses,
holidays and business trips;
? Constantly liaise with the external payroll services supplier to verify compliance with laws
and regulations;
? Coordinate with the external payroll services supplier for the correctness of the
employment contracts applied;
? Check local employees’ payslips and coordinate with the central treasury for their
payment via wire transfer;
? Support local employees by answering to payroll’s administrative questions, with the
support of the external payroll services supplier;
? Manage the supply and distribution of Ticket Restaurants;
? In alignment with relevant Group strategies, oversee the personnel recruiting and
termination processes;
? Supervise the analysis of training needs, taking care of their completion;
? Coordinate the Salary Review process in accordance with the Chief HR Officer and the
General Manager;
? Implement HR procedures, in alignment with Group policies;
? Lead specific projects in the area of expertise

Profile recherché
  • HR related University Degree or equivalent title
  • Previous experience of at least 4/5 years in a similar HR role

BEHAVIORAL COMPETENCES
? CHANGE ORIENTED
? LISTENING
? COMMUNICATION
? CONFLICT MANAGEMENT
? TIME MANAGEMENT
? LEADERSHIP
? PROACTIVITY

Recherches emploi associées
rh personnel formation