Entreprise
Référencée au sein de nombreux grands comptes en tant que fournisseur de prestation IT, Excel Management Conseil est une société de services en informatique existante depuis plus de 10 ans.
Riche d’une expérience significative en France et en Europe, notre groupe E.X.M.C se positionne en tant qu’acteur majeur sur le marché des sociétés de services en ingénierie informatique.
Nous intervenons à la fois sur des périmètres Métiers, Techniques et Opérationnels. Notre groupe affiche un effectif de plus de 300 collaborateurs disponibles et mobiles.
Nous sommes structuré autour de Quatre Pôles :
- Le Consulting et Assistance à Maîtrise d'Ouvrage (MOA, AMOA) dédié Banques, Finance, Assurances.
- L’ingénierie applicative (La maîtrise d'œuvre de projets informatiques (MOE), Ingénierie de développement, TMA, TRA, …)
- La production et les infrastructures (Ingénierie, Assistance Technique infogérance, architecture systèmes et réseaux, sécurité, cyber sécurité , Digital…)
- L’Informatique Décisionnelle et BIG DATA (Architecture(Avant-vente/POC/ Pilotage Projet) , Développement, Expertise (Hadoop,NoSQL, …))
Adresse
77 rue de Fez
Poste
Context of the Service / Project
Setup a service center to support the customer in their migration to Microsoft Teams.
Object of the Service
Setup a service center to support the customer in their migration to Microsoft Teams.
Service Description
• Migration of users to Microsoft Teams using the REFRESH IT migration tool.
• Tenant management COREVIEW
• Taxation service MOYOBI
• Attendant Console TENDFOR
• Lot 6 => CVI PEXIP (visio Teams)
Service Deliverables
- Carry out planned migrations according to the procedures initially defined and according to a 3x8
schedule from Monday to Friday
- Verification through migration tools in post-migration reactivity to detect any errors or anomalies
- Assistance to customers when needed.
Service SLA
Quality and deadlines of the deliverables according to the judgment of the project director.
Profile recherché
Bac + 5 (Network & Telecom Engineer) with 1 or 2 years of experience in the field ideally in a similar
environment: Network Operation Center, technical support center.
- Fluency in French and English is an essential prerequisite
- Knowledge of unified communications technologies
- Knowledge of equipment configuration (SBC Audiocode)
- Knowledge of the Microsoft Teams environment and its ecosystem
- Know one/several domain(s) technical environment
- Master service management
- Know your processes
- Know how to communicate with the project team (project manager, lead engineer) and the client if
necessary.
- Be rigorous and reliable
- Ability to work in rotational shift
- Microsoft Teams certification appreciated, but not mandatory