HR OPS & Payroll Specialist ( Hispanophone) Contrat : CDI

Il y a 7 months ago | Recrutement / Intérim | Rabat | 72 Vues

Connectez-vous pour accéder plus rapidement aux meilleurs offres. Cliquez ici si vous n'avez pas encore un compte.
Entreprise

AXA Group Operations – Centre opérationnel d’excellence du Groupe AXA.

Chez AXA, notre mission est de donner aux gens les moyens de vivre une vie meilleure. Grâce à l'innovation et à l'exécution, nous devons passer du statut de « Payeur » à un partenaire de confiance dans la vie de nos clients. Les objectifs concrets des activités du groupe sont de créer de la valeur pour l’organisation globale AXA, de collaborer avec le groupe Business Innovation pour encourager l’innovation et intégrer la simplicité et l’autonomisation dans notre contribution à la mission et à la stratégie d’AXA.

Présent dans plus de 18 pays, AXA Group Operations est le centre opérationnel d’excellence du Groupe AXA. Opérant dans les domaines de l’IT (Information Technology), Data & Innovation, Sécurité Informatique, Finance, Procurement, Transformation et Outsourcing, nous accompagnons la stratégie du Groupe : Devenir une entreprise innovante « Customer driven & Tech-led ».

AXA Group Operations Maroc

Présente au Maroc depuis 2009, AXA Group Opérations Maroc est une entité d’offshoring. Avec ses 300 collaborateurs et ses différents centres d’expertise opérant dans les domaines de l’informatique, de la Gestion de projet, de la Finance et des Ressources Humaines, AXA GO Maroc soutient Group Operations dans la réalisation de sa mission.

Adresse

Technopolis Pôle Offshoring Rabat, Immeuble B2 Axa

Poste

The HR Operations & payroll Specialist will be in charge within the team of multiple cross-functional activities, he will be versatile in the execution of the tasks to ensure the back-up and the adoption of the rotation with the other members of the team.

He is responsible for monitoring the following activities:

HR Data Administration:

- Updating the movements (Hiring, mobility and Exits) in HR Tools (workforce management)
- Reporting technical problems identified to the support teams,
- Ensuring good data quality in the HR tools with frequent synchronization with relevant stakeholders.
- Creating HR reporting to meet requestors needs.

Employee Requests Management:

- Management of employee requests (back-office)
- Analysis of the received requests and assignment to the relevant HR team for processing,
- Follow up of the execution of the employee’s requests.
- Liaise with the HR Operations office for Governance and synchronization with the different teams to review requests and anticipate overflow and future actions if necessary.
- Think out of the box and propose continuous improvement actions.

Payroll Management:

- Update payroll data into HR Tools
- Control payroll reports
- Liaise with the HR operation officer for synchronization

Profile recherché

REQUIRED PROFILE :

• Bac + 4 – Min 1 year of experience in the same field
• Fluent in French, Pre-Intermediate and above in English

SOFT SKILLS :

• Ability to learn quickly, sense of detail
• Autonomy, responsiveness, flexibility, dynamism and rigor
• Good interpersonal skills, team spirit and sense of service
• Active listening and attention to detail
• Problem Solving, People oriented

TECHNICAL SKILLS:

• Comfortable with numbers, Key performannce indicators
• Good command of Excel.

TRANSVERSAL SKILLS :

• Collaborative working
• Change & stakeholders management

Recherches emploi associées
rh personnel formation