Grant Manager Contrat : CDI

Il y a 10 hours ago | Enseignement / Formation | Ben Guerir | 5 Vues

Connectez-vous pour accéder plus rapidement aux meilleurs offres. Cliquez ici si vous n'avez pas encore un compte.
Entreprise

L’Université Mohammed VI Polytechnique est une institution orientée vers la recherche et l’innovation et tournée vers l’Afrique, qui ambitionne de se placer parmi les universités mondialement reconnues dans ces domaines.

Située dans la commune de Benguerir, à proximité de Marrakech, et logée au cœur de la Ville Verte Mohammed VI, l’Université Mohammed VI Polytechnique ambitionne de rayonner à l’échelle nationale, continentale et internationale.

Ayant pour mission principale le développement du savoir, de la science et de la technologie, l’Université s’est fixée de grandes ambitions.

  • Développer des compétences et du savoir
  • Donner naissance à une nouvelle génération de leaders compétents
  • Promouvoir la recherche
  • Partager les valeurs de responsabilité sociale et de développement durable
  • Développer des partenariats durables

Notre jeune université construit un réseau académique international de renom et souhaite s’appuyer sur un corps enseignants-chercheurs de très haut niveau. Elle offre d’ores et déjà un cadre de vie et d’étude de grande qualité grâce à ses infrastructures de pointe.

Adresse

Lot 660, Hay Moulay Rachid, Ben Guerir 43150 Benguerir

Poste

Key Responsibilities:

Grant Research and Identification:

-Conduct thorough research to identify potential grant opportunities aligned with the organization's mission and goals.

Grant Proposal Development:

-Collaborate with program managers and stakeholders to develop compelling and persuasive grant proposals.

-Ensure that proposals meet the guidelines and requirements of funding organizations.

Grant Application Submission:

-Prepare and submit grant applications, ensuring accuracy, completeness, and deadline adherence.

-Coordinate with the finance department to compile necessary financial information for grant applications.

Grant Compliance and Reporting:

-Monitor and ensure compliance with grant terms, conditions, and reporting requirements.

-Prepare and submit timely and accurate reports to funding agencies.

Relationship Management:

-Cultivate and maintain positive relationships with funding agencies, partners, and other stakeholders.

-Communicate effectively with grantors, providing updates and information as required.

Budget Management:

-Collaborate with finance and program teams to develop and manage budgets for grant-funded projects.

-Monitor expenditures and ensure alignment with grant budgets.

Grant Evaluation and Impact Assessment:

-Work with program evaluation teams to assess the impact of grant-funded projects.

-Contribute to the development of metrics to measure the success and outcomes of grant initiatives.

Training and Capacity Building:

-Provide training and support to staff involved in grant-related activities. Develop related teaching curriculum.

-Stay informed about changes in grant regulations and share knowledge with the organization.

Profile recherché

Qualifications:

-Proven experience in grant management, including successful grant writing and administration.

-Strong understanding of grant regulations, compliance, and reporting requirements.

-Excellent communication and interpersonal skills.

-Detail-oriented with strong organizational and project management abilities.

-Ability to work collaboratively with cross-functional teams.

Bac+5 ( finance...)

Experience : 3 to 5 years of experience in a similar position

Recherches emploi associées
gestion comptabilit